GARMIN EDGE 520 PLUS - 6) TRÉNINK

S Edge si můžete i dobře zatrénovat. Pokud rozumíte trochu tréninku můžete si naplánovat trénink na webu Garmin Connect nebo také přímo v mobilním Connect. Garmin podporuje i tréninky z webu TrainingPeaks.
Z webu Garmin Connect si také můžete stáhnout již vytvořený tréninkový plán. V menu přístroje najdete i intervalový trénink nebo závodění s předchozími aktivitami.

MENU:

1) Úvod
2) Nastavení
3) Během aktivity
4) Navigace
5) Live segmenty Strava, Garmin
► 6) TRÉNINK
7) Předinstalované aplikace, Connect IQ, Garmin Connect
8) Statistiky, historie



6) TRÉNINK


A) Vytvoření tréninku
B) Trénink
C) Tréninkový kalendář
D) Cyklotrenažer
E) Intervaly
F) Nastavit cíl
G) Závodit v aktivitě

Na Garmin Connect si můžete jednoduše vytvářet "Tréninky" nebo si stáhnout "Tréninkové plány"(ten je zde ale na rozdíl od běhu, pro kolo bohužel jen jeden)

- A) VYTVOŘENÍ TRÉNINKU

Tvorba tréninku:
Stačí si vybrat aktivitu: (kolo,...) a pak už můžete přidávat
- Typ kroku: zahřátí, kolo, regenerace, klidová, zklidnění a ostatní.
- Dobu trvání: čas, vzdálenost, tep, výkon, kalorie, do stisknutí tlačítka Lap.
- Intenzitu cíle: rozsahy srdečního tepu (zóny ST), výkonnostní rozsahy (1-7), rychlost, tempo, kadence


Můžete si vytvořit vlastní řetězec kroků s různou dobou trvání a úrovní intenzity.
Trénink lze také upravit, přidat do kalendáře, vytvořit kopii nebo ho odstranit



Po vytvoření tréninku si ho můžete přidat do kalendáře Garmin Connect. Také si jej můžete stáhnout přímo do přístroje a používat ho jako virtuálního trenéra.

Můžete ale i použít jeden z nejlepších tréninkových deníků TrainingPeaks, který Garmin také podporuje. Můžete zde požívat základní verzi, která je zdarma, ale má omezené množství funkcí, nebo placenou verzi, kterou požívají také profesionální sportovci.

- B) TRÉNINK

Pokud jste si vytvořili trénink nebo stáhli tréninkový plán, najdete je v Menu -Trénink - Tréninky.  
- V "Možnostech tréninku" můžete vyhledat, filtrovat nebo odstranit trénink

- Nebo si vybrat trénink a rovnou ho pustit. A to buď vytvořený v Garmin Connect...

nebo TrainingPeaks

Poté co si vyberete a spustíte trénink, zbývá snažit se poslouchat pokyny z displeje.
Měli by jste snažit aby se šipka pohybovala ve vymezeném (zeleném) prostoru. Nahoře pak vidíte další tréninkový krok, který vás čeká

Další tréninkový krok uvidíte i na začátku dalšího kroku. Trénink nemusí být jen podle tepové frekvence, ale i např. podle výkonu (foto 3)

C) TRÉNINKOVÝ KALENDÁŘ

Pokud jste si naplánované tréninky přidali do kalendáře Garmin Connect a odeslali do přístroje, najdete je pak zde pěkně seřazené podle datumu


Z úvodní obrazovky (foto 1) můžete přes pravé horní tlačítko spustit plánovaný trénink, který jste si nahráli do kalendáře.


D) CYKLOTRENAŽER

Edge 520 Plus si můžete také spárovat s kompatibilními ANT+ cyklistickými trenažéry


E) INTERVALY

Edge 520 Plus nabízí i intervalové tréninky na základě vzdálenosti nebo času

Trénink si můžete také upravit podle vašich potřeb např. dobu trvání intervalu nebo typu: čas/vzdálenost. Pokud jedete známou vzdálenost, můžete použít otevřené intervaly. Pokud stisknete tlačítko "kolo", zařízení zaznamená interval a přesune se na klidový interval.


F) NASTAVIT CÍL


Funkci tréninkového cíle lze použít s funkcí Virtual Partner, takže můžete trénovat s cílem dosáhnout stanovené vzdálenosti, vzdálenosti a času nebo vzdálenosti a rychlosti. 


V přístroji je vzdálenost 40 km nebo Vlastní, pro test jsem si vytvořil poprvé vlastní vzdálenost 3 km, která už v menu zůstala.

Na podruhé jsem si navolil vzdálenost 16 km a přístroj mi nabídl čas, který jsem akceptoval.

Během tréninkové aktivity vám Virtuální partner, v reálném čase, poskytuje zpětnou vazbu ohledně toho, jak blízko jste k dosažení tréninkového cíle.


G) ZÁVODIT V AKTIVITĚ

S Edge 520 Plus můžete soupeřit jak se svými předchozími, tak se staženými aktivitami.
U této funkce lze nejlépe využít funkci Virtuálního partnera, protože reálně kopíruje vaši předchozí aktivitu a máte tak při aktivitě reálný přehled o vaší ztrátě či zisku oproti minulé aktivitě.