VÍVOSPORT - SPORTOVNÍ AKTIVITY

Garmin Vívosport je vhodný pro sledování základních sportovních aktivit. Na malém displeji toho moc neuvidíte a tak nemusí už stačit pro pokročilejší sportovce, kteří sledují různé údaje na displeji.
Běžcům, kterým nevadí přesnější hrudní pás a využijí pokročilejší funkce sáhnou asi po hodinkách Forerunner, cyklisté kteří chtějí sledovat ukazatele kadence, rychlosti nebo výkonu, by pravděpodobně upřednostňovali řadu Edge.


MENU
1) První pohled
2) Každodenní použití
3) SPORTOVNÍ AKTIVITY
4) Zkušenosti
5) Nastavení


  
 


Ze sportovních aktivit najdete ve Vívosportu tyto druhy aktivit:
Chůze (venku i vevnitř)
Běh (venku i vevnitř)
Jízda na kole (venku)
Kardio (venku i vevnitř)
Silový trénink (vevnitř, zde nenabízí podporu GPS)
Ostatní (venku i vevnitř)



I když je náramek odolný proti vodě do 5 ATM (50 m.), což znamená, že si ho můžete vzít do sprchy nebo dokonce i zaplavat (plavání na hladině), není zde plavání zastoupeno a nenajdete tu tak žádné plavecké statistiky, dostanete jen základní informace.

Vívosport má barometrický výškoměr, akcelerometr (lze tak používat ve vnitřních prostorách), Bluetooth, některé konektory ANT + (vysílá datová data o tepové frekvenci ostatním připojeným zařízením, např. cyklistickému Edge) a vestavěný systém GPS, díky čemuž nemusíte sebou brát telefon.

Na náramku si můžete nastavit autopause, autolap, najdete zde osobní rekordy. Bohužel k náramku nelze připojit další čidla např. rychlosti, kadence, wattmetru nebo hrudního pásu a také tu nejsou pokročilejší funkce jako např. funkce pro analýzu běhu Running Dynamics, doba regenerace, tréninkový efekt, ...


V náramku nelze uložit Vaši oblíbenou pozici pro rychlejší načítání satelitů, ale po nějaké době se mi načítání satelitů na náramku velice zrychlilo a GPS signál jsem tak měl velice rychle (do 15 sekund, někdy i takřka hned).


V náramku nelze nastavit interval nahrávání, ten má vlastní inteligentní interval záznamu jak jsem vyčetl mezi 3-7 sekundami.

MĚŘENÍ AKTIVITY

Začátek aktivity vyžaduje více kroků. Nejdříve delší stisknutí na dotykovém displeji, dokud se nezobrazí ikona aktivit (foto 1), pak přejetím prstem doprava (nebo kliknutí na ikonu) a posouváním obrazovky nahoru nebo dolů dokud nevyberete jednu z aktivit (foto 2). Další krok je výběr vnitřní nebo venkovní aktivity (foto 3). Po načtení signálu GPS stačí k zahájení aktivity už jen dvakrát poklepat displej (foto 4,5).



Při čekání na signál GPS (foto 1) nebo před zahájením aktivity (foto 2), si můžete posunutím obrazovky nahoru nebo dolů upravit nastavení aktivity (ty lze nastavit i v aplikaci Connect) - Alarmy (Čas, Vzdálenost, Kalorie, Srd. tepu), Auto lap a Auto Pause. U běhu i režim (Volný styl, Běh/chůze, Virtual Pacer - nastavení tempa běhu lze jen v aplikaci Connect). Více u běhu.



U každé aktivity je pět obrazovek, na kterých si můžete nastavit 1-2 datové pole, případně pole Doba/Datum (viz Nastavení). I když jsem si nastavil na obrazovce jedno datové pole, v domnění, že bude písmo větší jak u dvou polí, tak zůstalo stejné (foto 1)
Můžete si zobrazit např. vzdálenost, srdeční tep, zóna srdečního tepu, rychlost/tempo, prům.rychlost/tempo, ....Co tu postrádám je nadmořská výška a nastoupané metry.


Aktivitu můžete také dvěma klepnutími pozastavit (foto 1), dvěma klepnutími aktivitu zase obnovíte nebo posunutím dolů nebo nahoru ji můžete uložit nebo vymazat (foto 3, 4). Po uložení aktivity se můžete podívat na její statistiku (foto 5)
Pokud aktivitu necháte pozastavenou (foto 1), tak po 5 minutách náramek začne vibrovat a vyskočí hláška, že se aktivita do 30 sekund sama uloží (foto 2).


Pokud jste dosáhli nových osobních rekordů, na konci běhu nebo jízdy na kole, Vám je náramek po aktivitě zobrazí (foto 3,4).

Na rekordy se můžete podívat i v menu náramku (foto 1-4).
Pokud budete aktivní minimálně pět dní po sobě, náramek Vám to připomene :) (foto 5)




Poprvé jsem se setkal u Garminu se SILOVÝM TRÉNINKEM.

Ve fitcentru jsem proto vyzkoušel cviky jak s činkami, tak na různých strojích. Nevybíral jsem ale takové cviky u kterých mi bylo jasné že je náramek nemůže rozpoznat, např. když je ruka zafixovaná a vy cvičíte jen spodní část těla.

Aplikace nepozná úplně všechny cviky, také některé cviky mi rozpoznal špatně (např. mrtvý tah), ale existuje nesčetné množství cvičení a chápu že je těžké rozpoznat algoritmus každého cviku, navíc když každý necvičí technicky správně.


Na náramku můžete sledovat kolik opakování jste provedli, jaký je čas odpočinku po cviku nebo kolikátá je to sada.
Jak jsem uvedl náramek umí počítat opakování různých posilovacích cvičení, ale je třeba tyto počty kontrolovat, protože se mi asi dvakrát stalo, že mi ukázal o opakování více. To se může stát např. jak si připravujete činku ke cviku.


Ve webovém nebo mobilním deníku Connect pak můžete vidět co jste jel za cvik, dobu trvání cviku, odpočinku, počet opakování a váhu činky.


Tyto údaje jdou v Connect upravit, ať už je to druh cviku (nabídne Vám: návrhy, poslední cviky nebo výběr z cviků podle abecedy), počet opakování či dopsání hmotnost činky.

K aktivitě si jde přidat fotky (max. 10), video z YouTube a hlavně zde máte přehled o času tréninku, počtu opakování, sad a objemu což je celková hmotnost, kterou jste během tréninku zdvihli.

Mobilní verze Connect

BĚH
Měření aktivity jsem už popsal výše, zde jen obrazem, více se rozepíšu jen k Režimu běhu.



Při čekání na GPS signál nebo před začátkem aktivity (foto 4,5 výše) můžete posunutím obrazovky dolů zvolit i režim běhu.
Jako základní styl je nastaven Volný běh, pokud ale budete chtít využívat např. styl Virtual Pacer, můžete ho v aplikaci Connect nastavit jako základní.

Po kliknutí na REŽIM BĚHU (foto 1) si posunutím obrazovky nahoru nebo dolů můžete vybrat mezi třemi variantami, zde Virtual Pacer (foto 2), kde si v aplikaci Connect můžete nastavit Vámi požadované tempo. Pokud bude Vaše tempo lepší než Vámi nastavené budete vidět náskok v zeleném poli (foto 3), pokud bude tempo horší uvidíte ztrátu v červeném poli (foto 4).
Další variantou, která je nastavena je Volný běh, kde budete mít klasické pole (foto 5).
Poslední variantou je Běh/chůze 0:30/0:30, kdy střídáte běh s chůzí. Prvních 30 sekund běžíte a na náramku je v červeném poli zobrazen běžec. Poslední tři sekundy náramek zavibruje a místo červeného pole se v zeleném poli objeví chodec. Po 30 sekundách se situace zase opakuje.


Ve webovém programu Garmin Connect si pak můžete zobrazit vedle mapy trasy také výškový profil, tempo, srdeční tep, tempo běhu a statistiku.

































Mobilní verze Connect nabízí to stejné.

Běh na pásu
Vyzkoušel jsem i krátce běh po pásu

JÍZDA NA KOLE
Náramek zobrazuje např. vzdálenost, rychlost, prům.rychlost, čas jízdy, srdeční tep.  V programu Connect pak údaje o nastoupaných nebo sestoupaných metrech, grafy rychlosti, srdečního tepu a nadmořské výšky.

PLAVÁNÍ
I když je náramek odolný proti vodě do 5 ATM (50 m.), což znamená, že si ho můžete vzít do sprchy nebo dokonce i zaplavat (plavání na hladině), není zde plavání zastoupeno a nenajdete tu tak žádné plavecké statistiky jako je plavecký způsob, tempo, počet bazénů, uplavanou vzdálenost. U aktivity se mi zobrazil jen čas a srdeční tep.
Pro plavání jsem tak musel použít funkci Ostatní a po prvních zkušenostech jsem si musel uzamknout displej, protože šplíchající voda jednak přepínala obrazovky a jednak přerušovala nebo vypínala aktivitu.



HALOVÉ SPORTY
V porovnání s Fénix 3 jsem měl na fotbale a florbale skoro poloviční kilometry, např. jak zde u 2,18 km vs. 4,82 km


BRUSLENÍ
Na kluzišti jsem měl zapnutou GPS a příjemně mě překvapilo že v obou testech byl u Vívosportu výškový profil rovná čára (zelená čára v grafu) a neukázal tak žádné nastoupané či sestoupané metry (oproti Fénix 3)



BĚŽKY
U běžek byli výsledky u vzdálenosti, rychlosti stejné jakou u hodinek Fénix. 

Rozdíl byl u srdečního tepu, kdy údaje z optiky u Vívosportu byli nižší jak u hrudního pásu u Fénix 3. To se dá ale pochopit, protože bylo něco málo pod nulou a zimu optika moc nemá ráda.

MENU
1) První pohled
2) Každodenní použití
3) SPORTOVNÍ AKTIVITY
4) Zkušenosti
5) Nastavení