6/6 OD NEZIDERSKÉHO JEZERA PŘES SLOVENSKO DO BŘECLAVI: Neusiedl am See - Bad Deutsch-Altenburg - Devínská Nová Ves - Malacky - Břeclav

Původně jsme měli cestu naplánovanou na týden se startem a cílem v Bratislavě, ale nakonec jsme trasu zvládli o den dřív a za cíl si určili vzdálenější Břeclav. Poslední etapu jsme začali cestou po rakouských cyklostezkách, ale nakonec jsme zjistili, že cíl je dál než jsme mysleli a tak jsme už pokračovali po silnicích. Bohužel nebylo už moc času na návštěvu zajímavostí podél trasy např. do obce Petronell-Carnuntum, kde výraznou pamětihodností v obci je zbytek římské pevnosti Carnuntum nebo zámku Schloss Hof.


ITINERÁŘ:

- 0/6 Shrnutí šestidenní cesty
- 1/6 Z Bratislavy k Balatonu: Bratislava - Mosonmagyaróvár - Lébény - Takácsi
- 2/6 Po severní straně Balatonu: Takácsi - Tapolca - Badacsonytomaj - Balatonfüred
- 3/6 Po jižní straně Balatonu a do termálů v Hevízu: Tihany - Balatonföldvár - Balatonboglár - Keszthely - Hevíz
- 4/6 Od Balatonu k Neziderskému jezeru: Hevíz - Buddhistická stupa v Zalaszántói - Sümeg - Celldömölk - Répcelak
- 5/6 Z Maďarska po východní straně Neziderského jezera: Répcelak - Kapuár - Podersdorf amSee - Neusiedl am See
- 6/6 ► OD NEZIDERSKÉHO JEZERA PŘES SLOVENSKO DO BŘECLAVI: Neusiedl am See - Bad Deutsch-Altenburg - Devínská Nová Ves - Malacky - Lanžhot - Břeclav


Poslední, šestý den naší cesty patřil již návratu zpět do České republiky. O trase posledního dne jsme se ale rozhodli až na poslední chvíli, protože jsme nevěděli jak to dopadne se zdravotní komplikací spolucestovatelky Bohunky. Po termálech se ale její stav o něco zlepšil a tak jsme se místo kratší cesty zpátky do Bratislavy rozhodli jet až do Břeclavi.

Ráno vyrážíme opět brzo, okolo šesté hodiny na Parndorf, kde de domlouváme, že nepojedeme po klikatících rakouských cyklostezkách ale riskneme cestu po štěrkové červené turistické trase do Rohrau, aby jsme ušetřili trochu času. 
Za Rohrau opět najíždíme na cyklostezku a projíždíme kolem polí ze slunečnicemi, obilím, prosa, kukuřice, svazenky, hrášku, máku,....v dáli přitom vidíme pás větrných elektráren.

Většinou po štěrkových cyklostezkách pokračujeme na obec Petronell-Carnuntum, kde je výraznou pamětihodností v obci je zbytek římské pevnosti Carnuntum. Bohužel ale z nedostatku času zde nezajíždíme a pokračujeme do obce Bad Deutsch-Altenburg

Z Bad Deutsch-Altenburg již to máme kousek k Dunaji. Zpod mostu nejdříve vystoupáme až na most, po kterém vede naše cesta dlouhé dva kilometry. Z mostu pokračujeme kousek po protipovodňové hrázi, z které míříme na Stopfenreuth.
Opět mezi polemi, po asfaltových i štěrkových cestách se dostáváme až do obce Schlosshof u hranic se Slovenskem.
Bohužel k zámku přijíždíme o půl desáté a zámek se otevírá až v deset hodin. Za sebou máme teprve 43 km a tak se bohužel nemůžeme zdržet.

Schloss Hof (zámek Hof) je největší venkovský barokní zámecký komplex Rakouska, ale patří i mezi největší komplexy ve střední Evropě.
Nádherný komplex obytného knížecího paláce, umělecky tvarovaných terasových zahrad a idylického statku tvoří jedinečný architektonický celek, kde se mohou návštěvníci setkat celou řadu vzácných zvířat a následně se posílit v restauraci.
Venkovské sídlo, které bylo kdysi mistrovsky postavené pro prince Evžena Savoyského který se rozprostírá na ploše přes 50 hektarů, zapůsobilo i na jeho pozdější majitelku Marii Terezii, která se podílela na dalším stavebním rozmachu zámku. Vstupenka do komplexu stojí (2017) 13 Euro.

Při cestě kolem zámku k nedalekým hranicím spatřujeme tabulku upozorňující na výskyt syslů, kteří nám opravdu několikrát proběhnou pod našimi koly.

Od zámku je to již na dohled na Slovensko, na které přijíždíme přes cyklomost Slobody (Fahrradbrücke der Freiheit) do bratislavské městské části Devínské Nové Vsi.
Z mostu jde kromě řeky Moravy vidět paneláky v Devínské Nové Vsi, Malé Karpaty a pískovcová hora Sandberg. U mostu se na slovenské straně nachází i dětské hřiště.

Most Slobody se nachází ve výšce 21,5 metru nad řekou Moravou a 12,3 metru nad zemí. Délka přemostění je 751 metrů, šířka 4 metry a výškový rozdíl 7 metrů. Nový most stojí v místech, kde stál most ještě v době Marie Terezie a je určen pro pěší turisty a cyklisty.

Z mostu odbočujeme na sever a po dost rozbité cestě, kolem skládky, pokračujeme po cyklotrase 024 (asi jsme měli jet raději po 004) do obce Zohor, kde jsme před 11 hodinou.
Trochu mi už vyhládlo a proto dáváme pauzu v restauraci Šenk u Kratochvíla. Na malou obec jsme překvapeni výborným meníčkem. Polévka 0,8 E + vykostěné kuřecí stehno s rýží 2,8 E + kofola 0,5 l 0,9 E.

Po obědě pokračujeme přes poničené pole včerejšími kroupami, dále přes Plavecký Štvrtok do Malacek.

Máme za sebou 77 km, nohy jsou už unavené a do Břeclavi bohužel ještě daleko. Rozhodujeme se, že už nebudeme experimentovat s cyklotrasami a pojedeme co nejkratší cestou po silnici na Lanžhot. Prvních 6 km jedeme ve vyznačeném pruhu pro cyklisty, poté již jen při kraji, ale po silnici s menším provozem.

Po chladnějším dopoledni se udělalo odpoledne docela teplo a tak se únava stupňuje a proto dáváme pauzu v Kúty, poslední slovenskou obcí před hranicemi. Nanuk a chlazené nealko nám přijdou vhod.
Po přejezdu řeky Moravy jsme v Lanžhotě a po 119 km přijíždíme na vlakové nádraží do Břeclavi.
Máme zde ještě trochu času a proto si ještě odskočíme do místního pivovaru.
Po páté hodině sedáme na vlak a přesto, že je čtvrtek je ve vlaku hodně kol. V Olomouci se loučím s mými super spolucestovateli Mirkem a Bohunkou a před devátou hodinou večerní pak přijíždím do Krnova.

INFO
Vzdálenost: 120,4 km
Nastoupáno: 336 m.
Čas: 7:15 hodin / 9:51 hod.
Prům.rychlost: 16,5 km/hod.

FOTO




Všech 6 tras na jedné mapě: http://www.gpsies.com/viewTracks

FOTO








Více fotek ZDE...