TOUR DE MORAVA aneb CYKLODOVOLENÁ 2009

Čtyřdenní cykloputování po Moravě.
Trasa v parních dnech měřila celkem 438 km, nastoupal jsem cca 4000 m. Bylo to poprvé co jsem jel úplně sám, protože vždycky předtím jsem měl méně či vícečlenný doprovod. Trasu jsem měl naplánovanou tak abych se vyhnul hlavním cestám a pokud možno jel po cyklotrasách.

Nejtěžší byla první 136 km etapa, kdy jsem vyjel z nádraží ve Frenštátu p.R. a pokračoval přes Pustevny, Beskydy, Vsetínské a Vizovické vrchy. Už po asi 80 km jsem toho měl ale plné zuby. S naloženým kolem stále z kopce do kopce. Naštěstí po 95 km od Luhačovic už mě čekala převážně rovinatá část trasy a tak jsem mohl po osmé hodině zakotvit v Uherském Ostrohu.


Druhý den vedla trasa takřka pořád po rovině. Vydal jsem se z Břeclavi do Rakouska a následně pod soutok Moravy a Dyje jsem překročil hranice do Slovenska, kde jsem pokračoval 62 km po náspu z části kolem řeky Moravy a zčásti mezi stromy. Za Skalicí jsem se pak dostal zpátky do Česka.
Třetí den jsem se vydal na cestu přes Velehrad, Zdounky, Němčice n.H. do Prostějova. Po cestě jsem navštívil tři rozhledny, hlavně rozhledna Brdo na nejvyšším místě Chřibů s pěkným rozhledem stála za to.
Poslední den jsem z Prostějova jel cca 47 km po rovině přes Litovel k Pasece, kde mě čekalo 11 km stoupání kolem hradu Sovinec s cca 400 metrovým převýšením. Po jeho zdoláním jsem už věděl, že nejhorší mám za sebou.

Celkové údaje:
Vzdálenost: 438 km, prům.rychl 17,03 km/ h (hrubá včetně zastávek 12,49 km/h)
Čas: čistý čas na kole 25:13:20 hod., hrubý čas, včetně zastávek 32:48:07 hod (focení,...)
Nastoupáno/sestoupáno podle bar.výšk. 3736 m/3911 m, dle GPS 4243 m
max.výška 1105 m.n.m. (Radhošť), min.výška 174 m.n.m. (Mořice)
Puls: průměrný (hrubý) 109 p/m, maximální 169 p/m, prům.teplota 31,5°C
Vypito: 2,1 ionťák, 11,8 minerálky, 1,3 kofoly, 1l vody, 0,7 pramen dr.Štastného, 0,5 l piva = 17,5 litrů
Fotogalerie:
1.den, 2.den, 3.den, 4.den

Více na www.cyklistikakrnov.com